India part deux - Reisverslag uit Mysore, India van Hanneke Verhoeven - WaarBenJij.nu India part deux - Reisverslag uit Mysore, India van Hanneke Verhoeven - WaarBenJij.nu

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

21 Januari 2014 | India, Mysore

We zijn alweer een maand verder. Gaat echt veel te snel.
Vanuit het zuiden zijn we midden door India naar het noorden gereisd. In hampi hebben we een dag gefietst en een hoop tempelruïnes gezien. Erg mooi, zeker vanaf het topje van een berg waar we op geweest zijn.
Nieuwjaar is hier officieel in april maar door de vele nationaliteiten en godsdiensten hier was er toch wat vuurwerk en de drank was er onbeperkt :)

Verder naar het noorden zijn we bij de ajanta en ellora caves geweest waar gigantisch veel tempels uit de rotswanden gehakt zijn. Zag er echt heel vet uit. Daar in de buurt (5 uur met de bus) zijn we bij een kratermeer geweest. Lekker rustig daar. Wel veel apen gezien en 1 tempelruïne vol met vleermuizen. Wat een stank. (Alsof het hier verder nergens stinkt. Hahaha).

In pachmari, een dorpje in the middle of nowhere, hadden we het geniale plan om weer een fiets te huren. Die kwamen uit 1838 en rechtstreeks uit de grachten van Amsterdam. En daarmee gingen wij ff offroad. Illegaal, want je moet hier voor elk striemeltje waterval betalen en wij vonden dat dit ook best gratis kon. Geen lunchpakket mee natuurlijk want dat kochten we onderweg wel, dachten we. De weg die we gefietst hebben werd daar alleen gebruikt door jeeps, en die hadden al moeite. Zonder eten en een beetje water gingen wij tot het gaatje. Om 18.00 u kwamen we helemaal kapot weer in de bewoonde wereld. :)

Eenmaal in de provincie radjastan kwamen we ook weer wat toeristen tegen. Niet veel, maar omdat dit bekender terrein is bij de meeste zijn de hostels vaak beter voorzien. Zoals een gezellig dakterras en een restaurant met meer dan alleen indiase snacks. We hebben udaipur gezien waar de film octopussy van James bond is opgenomen. Via jodhpur (de blauwe stad) zijn we naar jaisalmer (de gouden stad) gegaan. Dit ligt aan de rand van de woestijn. Het is geen Sahara maar er zijn zat dromedarissen. Daarmee zijn wij 2 dagen op tour geweest. Wel weer dat beest op terwijl ik lang geleden gezworen heb dat niet meer te doen. Maar tocht was erg leuk. We hadden een gids en 2 kindjes als hulp. Er werd enorm goed voor ons gezorgd. Lekker eten en genoeg dekens om in de open lucht te slapen. We zijn ook in jaipur (de roze stad) geweest. Tering druk weer daaro. daar hebben we wat paleizen en bazaars bezocht.

Na heel wat uren in dag en nachtbussen (niet altijd even comfortabel en soms steenkoud) zijn we nu in Agra. Beter bekend door de Taj Mahal die hier staat. Het regent nu en this 15 graden. Hopelijk gaat de zon weer komen en kunnen we de Taj bekijken. De laatste uit onze tempelreeks, want het waren we nogal wat. Daarna gaan we nog even echt back to basic in Varanasi waar de Ganges dwars doorheen stroomt. Vanuit daar vliegen we naar de Andaman eilanden. Daar gaan we vooral niks doen op het strand en hopelijk nog wat mooie duiken maken.

• 21 Januari 2014 - 20:58

Wim En Francien.:

Hoi Hanneke.
    Wat maken jullie allemaal mooie dingen mee.je zult je ogen uitkijken.en het reizen met trein en bus daar kan ik me wel iets bij voorstellen hoe dat voelt. geniet nog maar lekker want het is alweer zo voorbij.
    groeten van Wim en Francien.

• 29 Januari 2014 - 16:45

Hans En Nellie:

Hay HANNEKE HAROLD,

alweer een maand voorbij,waar blijft de tijd.
    wat hebben jullie alweer leuke dingen gezien
    je kan het heel goed verwoorden in je verslag
    we lezen het met veel plezier
    en jullie fietstocht op zo,n krakkemikkige fiets
    zal veel energie gekost hebben
    En nu even uitrusten op het strand lekker luieren
    nog ,n fijne tijd saampjes
    doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiHans Nellie