Sri Lanka - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Hanneke Verhoeven - WaarBenJij.nu Sri Lanka - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Hanneke Verhoeven - WaarBenJij.nu

Sri Lanka

Door: hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

17 December 2013 | Sri Lanka, Colombo

Gelukkig, weer eens een keer een langere reis. Dit keer met Harold naar Sri Lanka en India. Sri Lanka zit er helaas alweer op. De tijd vliegt hier voorbij en wij zometeen naar India.

Sri Lanka is in ieder geval goed bevallen. Wat een gaaf land. Om er te komen hebben we wel de longen uit ons lijf gerend in Rome. 1,5 uur vertraging bij een overstaptijd van 2 uur is niet handig. De gate was al lang en breed dicht maar we mochten toch nog mee. En terwijl wij op onze stoel zaten uit te hijgen ging ook nog onze bagage het toestel in. Luikje dicht en weg waren we.

In sri lanka zijn we het land rondgetrokken met de lokale bus en 2 keer met de trein. Voor nog geen 25 euro pp zijn we overal geweest. We hebben heel wat tempels en dagoba's voorbij zien komen. We zijn in sigirya de leeuwenrots op geweest. Voor 30 dollar mag je daar als toerist op. Maar als Srilankaan betaal je er 60 cent voor. Verschil moet er wezen. Dat is hier trouwens overal. En helaas zien wij er in vergelijking met de rest net iets te toeristisch uit.

Midden in het land staat een berg (Adams Peak) van 2500 m. Als je daar om 2 uur snachts op klimt kun je een mooie zonsopgang zien. Wij vol goede moed omhoog. Dat is dus ruim 3 uur trapjes lopen midden in de nacht. Echt we gingen er, ofja ik vooral, kapot. Eenmaal boven dikke mist dus helaas niks gezien daar. Maar toch weer mooi de top bereikt. Terug naar beneden was wel echt vet. De mist trok weg, veel watervallen en enorm veel groen.

De trein vanuit die berg naar een ander bergstadje (ella) was ook echt heel mooi. We konden lekker in de deuropening zitten zoals dat hoort in dit soort landen, en daardoor had je ook het beste uitzicht. In Ella zijn we ook weer 2 bergen op geweest, nu wel met uitzicht.

Beneden in het land zijn we in een nationaal park geweest en daar hebben we de hele riedel aan dieren voorbij zien komen. Olifanten, apen, luipaarden en heel veel vogels.

De laatste week hebben we een wrakduik gemaakt. Ook erg vet. Nu op naar India.

• 17 December 2013 - 00:58

Monique:

Heel fijn om weer eens ouderwets een verslag te lezen dame!
    Blijven doen en hou het veilig allemaal!

• 17 December 2013 - 07:56

Hans En Nellie V. Lieverloo:

Beste HANNEKE,

WAT een aangename verassing
    wij vinden het leuk om van je horen dat je weer op reis bent.
    En gaan je zeker volgen
    heel veel plezier en geniet ervan.

Hansen en Nellie.

• 17 December 2013 - 13:32

Hans En Corrie:

Hoi Hanneke en Harold

Fijn dat we weer een verslagje van je kunnen lezen.
    Alweer in India aangeland; hopelijk kunnen we je met je verslagen goed volgen door het land.

Groetjes Hans, Corrie en Ellen xxx

• 17 December 2013 - 15:30

Ieevadieva:

Klinkt weer erg goed allemaal! Ben jaloers :) Geniet ervan! missjoe. x

• 17 December 2013 - 16:41

Yvonne:

GAAAF klinkt echt super! Zou zoo graag mee zijn gegaan!! Maar ga er lekker van genieten. Vooral lekker veel met de trein! En de bergen beklimmen.......... wees maar blij dat je niet met mij onderweg bent!! hahaha nou heel veel plezier daar! xxx

• 17 December 2013 - 17:13

Goat:

Heuu Hanneke en Harold!

Whaha die berg geklommen zonder iets van de zonsopgang te zien. Dat is balen.
    Ben benieuwd naar de fotos en wat jullie nog meer gaan zien.
    Enjoy!

x Annebel

• 19 December 2013 - 09:09

Wouter:

Goed om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben! En je kunt ook mooi weer een vlaggetje op je wereldkaart muur zetten:)

Veel plezier nog en ik zie de mooie momenten wel tegemoet in watts!

Gr,

Wouter

• 19 December 2013 - 20:55

Ton En Ankie:

Hoi, dat klinkt alweer goed zeg, nu al zoveel gezien. Geweldig, nog veel reisplezier.

Groetjes Ton en Ankie

• 22 December 2013 - 14:41

Hans En Nellie V. Lieverloo:

hay HANNEKE EN HAROLD,

SORRY VAN VORIGE KEER
    BEGRIJP NU HELEMAAL DAT JE NIET ALLEEN BENT
    dus in eerste instantie niet goed gelezen
    maar mooi saampjes met HAROLD
    ga jullie langs deze weg fijne kerstdagen wensen
    prettige jaarwisseling en heel veel plezier.
    doeiiiiiiiiiiiiiiii HANS EN NELLIE