Wildlife for real - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Hanneke Verhoeven - WaarBenJij.nu Wildlife for real - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Hanneke Verhoeven - WaarBenJij.nu

Wildlife for real

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

16 Maart 2010 | Australië, Airlie Beach

Vanuit Cairns zijn we (karina elika en ik) met onze wicked camper richting brisbane gaan rijden. Onderweg hebben we echt ontzettend veel watervallen gezien en daar konden we ook zwemmen. Echt super gaaf.

Eergister zijn we naar magnetic island geweest waar ze echt ontzettend veel dieren hebben. Bij het yha hostel kon je ze allemaal vasthouden en dat was wel geinig. Ook was er een ranger die vanalles over de dieren wist te vertellen. Het was eigenlijk een soort van tour maar wel echt heel erg leuk.

Op magnetic island heb ik tijdens een wandeling ook mijn eerste wilde koala gezien. Slapend natuurlijk want verder doen die dieren niet veel. Toen we naar huis wilde moesten we eigenlijk een uur op onze ferry wachten maar de man van een andere ferry vroeg ons of we niet met hem meewilde. Ja natuurlijk en die was ook nog eens een half uur sneller. Enige nadeel was dat deze boot aan de andere kant de haven binnenkwam. Daarom zouden wij 1,5 uur naar de auto moeten lopen... lekker handig dus. Maar er was een aardige man aan boord die ons een lift bood naar de andere kant. Ideaal dus. Onderweg vroeg hij ons waar wij sliepen.. Tja in de auto. Bleek hij de eigenaar te zijn van een motel in townsville en hij had nog wel een gratis vrije kamer voor ons. JOEHOE, een bed, een douche, een eigen prive kamer..

Eenmaal bij het motel nodigde hij ons ook nog uit in zijn eigen bar. Dus ook nog eens de hele avond gratis baileys gedronken. Zijn vrouw bleek nederlandse ouders te hebben en familie in gemert en helmond. De wereld is klein....

Nu zijn we in Airlie beach. En er is een cyclone op komst. Morgen hebben we een tour naar de whitsunday islands, maar ik ben benieuwd of die doorgaat... we shall see.

oja. Ik kom 8 april al naar huis. Om 14.00 land ik op schiphol als het goed is :)

• 16 Maart 2010 - 07:37

Claudia:

ik wil ook zo'n koalabeertje, keilief man.
    coole campert!
    toedeloe claudia xxx

• 16 Maart 2010 - 07:44

Sanneke Bastiaans:

Hey,

Echt heel schattig dat koalabeertje! Nog heel veel plezier daar, want voor je het weet is het 8 april!

Doei x San

• 16 Maart 2010 - 09:37

Dorien:

Hallo!

Eindelijk weer eens een berichtje van mij....
    Mooie foto's heb je er op gezet, al hoop ik dat je je nieuwe ketting (foto 69) daar laat!

Je komt toch wel bijzondere mensen tegen en handig dat ze dan ook nog een motel hebben ;)

Veel plezier de laatste weekjes en tot binnenkort!

groetjes,
    Dorien en de rest

• 16 Maart 2010 - 10:24

Eva:

Ik wil die koala! Neem mee! Echt tof, al die dieren. En ook echt vet handig, ineens iemand met een motel! Heerlijk, even een bed en een douche ;)
    Tot gauw!
    x

• 16 Maart 2010 - 11:36

Jessica:

Heey meisie,

Wat ben jij toch een levens genieter zeg!! Ohh, ben jaloers op je!
    Mooie foto's. Bedankt voor je tips! Volgens mij is er gewoon iets mis met het pdf-bestand zelf... beveiligd of iets. Komt goed....

Als je terug bent moeten maar snel een afspreken, goed? Samen met Sannie of zo... Nu nog even genieten.. Dikke xxx het gaat je goed!

Jessica
    (grs van Martin!)

• 16 Maart 2010 - 12:43

Hans En Nelly:

hai Hanneke,.
    weer met plezier je mail gelezen , en de foto,s
    bekeken.Wat kom je toch met veel dieren in aanraking. Geweldig toch
    ook dat koalabeertje.
    Vanuit Oss wensen we je nog veel plezier, geniet
    er nog even van. je thuiskomst zit er al weer
    aan te komen.
    groetjes de Lieverlootjes

• 16 Maart 2010 - 12:47

Lies:

Hoi Hanneke

Leuke foto's zeg ....en een lief koalabeertje, geniet er nog maar van want de tijd gaat nu snel hoor, nog een paar weekjes. Het thuisfront zal ook wel blij zijn om je weer te zien en je verhalen allemaal te horen en foto's te bekijken.

Groetjes
    Johann en Lies

• 16 Maart 2010 - 15:13

Yvonne:

He hanneke,

ik ga op 7 april rijden als het goed is!!! komen we ongeveer tegelijk terug!!!!
    groetjes uit het erg besneeuwde oostenrijk

• 16 Maart 2010 - 18:49

Monique Tiebosch:

Hey die Hanneke...........
    super meissie wat je allemaal meemaakt, dat koalabeertje, geweldig om te zien allemaal.
    Nu nog een maandje en dan kun je weer meespelen!
    Je hebt er toch nog wel zin in he???? tot 8 april, is er dan weer een welkomsparty?

• 17 Maart 2010 - 16:09

Wim En Liesbeth:

wat een super gave foto's van jou met al die dieren bij je.Heb je even niet gevolgd,maar zie dat je nieuwe reisgenoten hebt.
    Hoop dat je nog een heleboel supergave dagen zal hebben. wim en liesbeth

• 20 Maart 2010 - 09:20

Lieke:

Wat een lief koalabeertje.
    Geniet er nog van en tot snel in Nederland!

Groetjes Lieke

• 05 April 2010 - 10:48

Michel En Joyce:

Ha die Hanneke,

Wederom wat een prachtige foto's. Wat heerlijk om te zien hoe je daar geniet van alles en iedereen om je heen. Echt heel erg vet!!!!! Hier begint t weer een beetje aan tetrekken dus je komt op de goede tijd aan. Nu ik dit type kom je al best vlug terug. Dus willen wij je nog voor de laatste maal zeggen "geniet van je laatste paar daagjes" We zien je snel.

Liefs,

Michel en Joyce