Duiken en wederom een lange busrit - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Hanneke Verhoeven - WaarBenJij.nu Duiken en wederom een lange busrit - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Hanneke Verhoeven - WaarBenJij.nu

Duiken en wederom een lange busrit

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

10 Augustus 2011 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Het duiken in Nha Trang was echt super vet. Om half 8 sochtends zijn we op de boot gestapt en een uurtje later waren bij een eilandje waar mijn eerste duikspot was. Een Vietnamese instructeur en een britse vrouw uit Abu Dhabi gingen samen met mij mee. Zij had al meer dan 400 duiken gedaan en hij natuurlijk nog meer dus ik was de rookie van het stel.
Eerst kwamen we echt in een zandbak terecht en zagen af en toe iets wat op een vis leek. Als de hele duik zo zou zijn dan was er geen reet aan, maar na een minuut of 10 kwamen we bij het koraal. Ik denk dat het daar zo'n 15 meter diep was. Heb echt super veel vissen gezien. Het was iets minder kleurrijk dan het great barrier reef, maar nog steeds erg mooi.
De 2e duik was op een andere plek. Daar lagen heel veel rotsblokken onder water waar we tussen- en onderdoor gingen. Ook weer erg gaaf.

Thijs en Esther hebben in de tijd dat ik onder water was gesnorkeld. En bij de 2e spot hebben zij ook veel kunnen zien.

De dag na de duik hebben we de bus naar Ho chi minh gepakt. 12 uur later waren we daar. We zijn toen snel uit de bus gestapt en naar de overkant van een park gewandeld om zwarte taxi's en hostelproppers te ontwijken. Om vervolgens een (betrouwbare) taxi te nemen naar ons hotel wat welgeteld 10 meter van de busstop vandaan lag.. Soms moet ik nog iets aan mijn navigatieskills doen haha

Vandaag gaan we Saigon (HCM) verkennen. Morgen hebben we een tour naar de co chi tunnels. En daarna gaan we de Mekong delta op. Daar blijven we 2 dagen en steken met een bootje de grens over naar Cambodja.

• 10 Augustus 2011 - 07:37

Francien.:

Hoi Hanneke

Leuk dat snorkelen.
    wat gaat het snel jullie vakantie.
    ik wens jullie nog veel mooi weer en nog een fijne tijd.

groeten van Wim en Francien.

• 10 Augustus 2011 - 08:07

Yvonne:

He hanneke,
    Klinkt echt geweldig!!!! en ziet er uit als een super mooie reis!! ik ben echt heel benieuwd naar je foto's en verhalen!!!!

liefs van Yvonne

• 10 Augustus 2011 - 09:11

Marianne:

Wat gaaf allemaal!
    Lees met plezier je reisverslag.

Groetjes, Marianne

• 10 Augustus 2011 - 11:18

Renate:

Jihaaaaaaaa! Kickuh!

• 11 Augustus 2011 - 17:56

Anneke:

Nice nice, vooral die lange busritjes ;). Scheelt dat je waarschijnlijk een prachtig uitzicht hebt onderweg!

Geniet!
    X Anneke

• 15 Augustus 2011 - 19:55

Lieverlootjes Oss:

hai Hanneke,
    Lees met plezier je reisverslag
    Lijkt me toch ook weer een fantastische reis.maar ja de dagen
    gaan wel supersnel
    nog veel plezier en groetjes