De paden op de lanen in deel 2: De Milford track - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Hanneke Verhoeven - WaarBenJij.nu De paden op de lanen in deel 2: De Milford track - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Hanneke Verhoeven - WaarBenJij.nu

De paden op de lanen in deel 2: De Milford track

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

27 November 2009 | Nieuw Zeeland, Queenstown

53,5 km + alle side tracks. Dat is de Milford track qua afstand. Dat lijkt niet zo heel ver, en je mag er 4 dagen over doen. Maar dan moet je dus wel berg op en af en klimmen over stenen, onder watervallen door met een zware backpack

De eerste dag was een eitje al was het wel even wennen om te lopen met een zware backpack. Met de boot gingen we door Fiordland naar de start. Na 1,5 waren we al bij de 1e hut. Wel zijn we nog een sidetrack ingegaan met super super mooi uitzicht. Ontzettend hoge bergen en overal watervallen. Niet normaal. De 2e dag volop zon en nog meer moois. De 3e was 1 grote waterval. Het regende pijpenstelen en de hele weg (16 km) was lopen door water. Echt alles was overstroomd waardoor het water soms wel 50 - 70 cm hoog stond. Maar ook dat had wel wat. De 4e dag weer volop zon en prachtige natuur. Een super mooie tocht dus: Het rondje van Verwegen was er nix bij ;)

• 27 November 2009 - 06:52

Jurgen:

Bedankt voor de foto's! Mooi dat de track gaaf was! Ik heb met een huurauto de Catlins bekeken en ben ook naar Dunedin geweest. Zit nu in Mt Cook. Goede reis nog!

• 27 November 2009 - 08:32

Petra:

Jeetje, wat maken jullie veel mee zeg, ontzettend mooi allemaal zeg.
    Mark, de broer van Gerard, en zijn vriendin Amanda zijn nu ook voor 5 weken in Nieuw-Zeeland. Mocht je ze zien, doe ze de groetjes van ons.

Groetjes Gerard en Petra en een dikke knuffel van Rob, Lisa en Cas.

• 27 November 2009 - 08:38

Marie-Jose:

Geweldig Hanneke wat je allemaal meemaakt. Nog veel plezier op je verdere reis!!

• 27 November 2009 - 09:18

Lies:

Hoi Hanneke,

Geweldig mooie foto's zeg,'t ziet er allemaal goed uit, geniet ervan.

• 27 November 2009 - 12:00

Monique Tiebosch:

Wat maken jullie allemaal mee, niet te geloven.
    Ik schrijf wel niet iedere keer maar we lezen wel alles!!!!! Ook bedankt voor jullie kaart.
    We zullen hem laten lezen.
    Groetjes en blijf genieten!!!!! Monique

• 27 November 2009 - 12:42

Eva:

Wat een avonturen! Maareh, over 138 dagen gaan we naar de pub hoor! ;)
    xxxxx

• 27 November 2009 - 21:17

Bart:

wow! wat gaaf dat je track hebt gelopen, ik ben jaloers. En wat een gave foto's ook.
    grz, bart

• 29 November 2009 - 16:57

Claudia Wijdeven:

53 km??? en da voor de lol hahaha, petje af! mooi fotooke van dat eendje ; ) en vet met al die watervallen, en dolfijnen, geweldig! ik hoop die ook nog een keer in real life tegen te komen en dr tussen te zwemmen. groetjes!!! claudia xxxx