The red crater - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Hanneke Verhoeven - WaarBenJij.nu The red crater - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Hanneke Verhoeven - WaarBenJij.nu

The red crater

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

10 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

Het geiserpark in Rotorua was erg mooi om te zien. Yvonne en ik hadden het destijds overgeslagen omdat het regende maar nu was het droog. Vanuit het geiserpark zijn we naar Taupo gegaan en daar heb ik opnieuw (samen met Harold en Elika) de Tongariro Crossing gelopen. Nu in de zon :)

Sochtens zag het er niet zo veel belovend uit. Volledig grijze lucht, maar na een uur klaarde het op. En het was echt geweldig (zie fotos). Omdat we nog een dag in Taupo waren hebben we ook mt ruapehu beklommen. Die is iets hoger als mount doom (lord of the rings) Ook weer met geweldig weer en prachtige uitzichten.

Vanuit Taupo zijn we naar New Plymouth gegaan. Daar heb je mt Taranaki. Daar zijn we ook met vol goede moed aan een beklimming begonnen maar zelfs de guided tour is halverwege omgedraaid vanwege de harde wind. Dus zijn wij als diehards ook maar omgedraaid ;)

Nu zijn Elika en Harold naar het zuidereiland en ik zit nog in Wellington. Ben nu aan het proberen goedkoop een auto te huren maar dat valt nog niet mee midden in het seizoen.

• 10 Januari 2010 - 09:49

Dorian:

Hee Hanneke,

het blijft leuk om via de foto's te zien wat je allemaal meemaakt zo ver bij ons vandaan :)
    ben benieuwd of het lukt met een auto en wat je volgende plannen zijn!

groetjes dorian

• 10 Januari 2010 - 10:22

Thuis:

Hoi Hanneke

Mooie foto's zeg! Leuk je weer te zien en hopelijk krijg je je reis richting Auckland snel geregeld.

Groetjes 't thuisfront

• 10 Januari 2010 - 12:17

Yvonne:

He Hanneke,

Leuk verhaal weer hoor! grappig dat ik precies weet waar je bent en wat je doet!~ je zult wel enorm bruin zijn nu!

Veel liefs van Yvonne

• 10 Januari 2010 - 18:26

Dorien:

Hallo!
    Leuk om weer te lezen hoe het met je gaat!
    Ben je Frodo nog tegen gekomen in Wellington? Of het Hobbitdorp? Wel gaaf dat je daar nu bent!!!
    Heel veel plezier verder en tot een volgende keer!
    Groetjes vanuit een wit Veghel!

• 11 Januari 2010 - 11:00

Sanneke Bastiaans:

Hey Hanneke,

Wat een vette foto's zeg! Wil je daar nog wel weg?! Nog super veel plezier daar en ik zie je nieuwe verhalen en foto's snel weer verschijnen.

X Sanneke

• 11 Januari 2010 - 18:32

Anneke:

hey Hanneke!

Mooie foto's zeg! Gaaf ziet het eruit daar.
    Succes met het zoeken naar een leuk autootje!

Gr. An

• 13 Januari 2010 - 08:50

Lieke:

Hoi Hanneke,

Geweldig mooi wat je allemaal meemaakt. Lijkt me wel effe wennen om je maatje, vaste slaapplek en vervoer kwijt te zijn.

Hier gaat alles goed, Eva is alweer flink gegroeid en een vrolijke meid.

Nog de beste wensen en geniet ervan!

Groetjes Lieke.

• 13 Januari 2010 - 11:04

Renate Van Stiphout:

Hey wijffie,

top top top top!

Hier is het errug koud, we gaan vanavond met de studio bunch naar Sanneke's nieuwe villa kijken en er meteen een lekker luchtje in hangen. We halen nl. chinees :-)
    Aaf en martino zijn er ook bij. Die heb ik alweer een tijdje niet gezien (aaf heeft vakantie) dus dat wordt gezellig. Jammer dat je er niet bij kan zijn ... maar da's logisch haha

• 17 Januari 2010 - 18:12

Lieverlootjes Oss:

hallo Hanneke,
    je ouders en Ellen zijn vanmiddag bij ons op bezoek geweest
    Uiteraard kwam het gesprek ook op jou
    wij hebben vol bewondering naar je fotoboek gekeken
    wat is het allemaal prachtig wat je te zien krijgt.wij wensen je nog een heel goed en leuk verblijf daar
    heel veel groetjes
    Hans en Nelly v.Lieverloo uit Oss.

• 18 Januari 2010 - 13:00

Ook Daar:

Hallo als het goed is,,zie je misschien eendezer dagen een hele grote jongen lopen in wellington,hij is namelijk onderweg naar die stad en wilde ook nog naar het noordereiland,volgens het smsje wat we kregen.dus wie weet,,zou wel gek zijn als je onze zoon daar tegen kwam,hij heet daan en over het hoofd zien kan bijna niet
    zie foto's waarisdaanbanaan.waarbenjij.nu
    ik hoor wel hoe het je daar vergaat,ze zeggen dat het er heel erg leuk is,,is dat zo.......... groetjes van moeders van daan

• 19 Januari 2010 - 03:40

Daan:

He Hanneke
    Sorry dat mijn moeder je stalkt zal wel niet veel te doen hebben thuis:).
    Ik was in Opotiki maar op dit moment zit ik in Wellington vannacht om 225am pak ik de ferry naar Picton.
    Mocht je tijd hebben ga vooral naar White Island in Whaketane erg mooi vulkanisch eiland en de enigste nog actieve.
    Ik zal je blog proberenen te lezen.
    Groetjes je mede landgenoot Daan

• 19 Januari 2010 - 14:00

Marlie:

Heeeey Hanneke!

Ik ben "stikjaloers" als ik naar die prachtige foto's kijk!
    Die omgeving, dat overwegend prachtige weer en al jou belevenissen. In een woord GEWELDIG!
    Een ervaring die je vast nooit meer zult vergeten.
    Heel veel plezier en succes bij de voortzetting van je trip.
    Wij vinden je dapper!

Veel liefs Jan, Job, Jelmer en Marlie

• 21 Januari 2010 - 22:58

Monique:

Hee Hanneke,

huren ? auto kopen en verkopen, kan ook nog altijd, hebben wij ook gedaan, en dat kostte ons uiteindelijk helemaal NOP!!
    Zuper om je te volgen, doe ik nu zelfs op mijn eigen vakantie!

ga je goed
    groetjes

• 26 Januari 2010 - 16:34

Adje:

Vet cool blijft het toch dat reizen...

en lekker bruin geworden...